Spice Jungle

ادویه چیست؟

ادویه یعنی …

ادویه ، از زبان عربی به معنی “جمع دوا” برگرفته شده است ، این نام بسیار مبهم است ، رایج ترین تعریف آن این است: “ادویه یک ماده معطر و گیاهی است که برای طعم دهی و چاشنی غذاها در آشپزی از آن استفاده می شود

بنابراین ادویه یک اصطلاح کلی است که هر محصول گیاهی معطر را که از قسمت های مختلف گیاه مانند میوه (فلفل) ، پوست (دارچین) ، ریشه و ریزوم (زردچوبه) ، گل (میخک) ، پیاز (زنجبیل) ، دانه ها (گشنیز) کلاله (زعفران) یا تخمیر مواد گیاهی (مانند سیر سیاه) به دست می آید ، گرد هم می آورد.

همه این محصولات دارای یک ویژگی مشترک هستند: آنها دارای مواد معطر فراری هستند که منشاء عطرها و طعم های اصلی مورد استفاده در آشپزی هستند. زیر گروه های خاصی هم در این خانواده بزرگ ادویه جات قابل تشخیص می باشد که در این سایت تقسیم بندی مرسوم  ادویه پایه و ادویه ترکیبی را برایتان انجام داده ایم.

هر چیزی ادویه نیست

در این خانواده عظیم محصولات معطر که ادویه جات نام دارند، زیر گروه های خاصی ، یا بهتر است بگوییم خانواده های خاصی ، به دلیل ویژگی های مشابه ، برجسته شده و گرد هم می آیند مثلا:

خانواده پیپر ، خانواده فلفل های بزرگ

خانواده کاسپین ها ، خانواده بزرگ چیلی ها

گیاهان معطر و سبزیجات خشک شده ، که اغلب از برگها یا شاخه های گیاهان معطر بوده و با نت های ظریف تر از “ادویه” مشخص می شوند.

نمک ها که بخشی از چاشنی ها هستند ، این مواد برای طعم دهی ضروری هستند و به عنوان تقویت کننده طعم عمل می کنند.

چگونه آنها را نگه داریم؟

ادویه ها بسیار ظریف هستند و مواد فراری که به آنها عطر و طعم می بخشد باید تا حد امکان برای استفاده بهینه در طول زمان حفظ شوند. ما مقاله خاصی را به نحوه نگهداری ادویه جات اختصاص داده ایم ، آن را بررسی کنید تا همه چیز را در مورد مدت زمان نگهداری ادویه و تاریخ انقضای آن بدانید.

به طور خلاصه ، بهترین مکان برای نگهداری ادویه جات ، یک مکان تاریک ، ترجیحاً خشک و در صورت امکان کاملاً خنک است. در این صورت ، ادویه طعم و خواص خود را تا آنجا که ممکن است حفظ می کند ، تا حس چشایی شما را نواخته و سلامتی شما را تضمین کند.

چگونه از آنها به خوبی استفاده کنیم؟

ما در هر برگه محصول نحوه استفاده از ادویه مورد بحث را توضیح می دهیم ، همچنین می توانید مقاله ما را در مورد نحوه استفاده از ادویه جات بخوانید ، توضیح داده ایم که کدام ادویه با چه چیزی مثلا همخوانی دارد،یا کدام ادویه برای کدام غذا مناسب است.

تاریخچه ادویه

به نظر می رسد ادویه ها همیشه توسط انسان استفاده می شده است. اولین آثار به دوران باستان ، حدود 4000 سال پیش از میلاد برمی گردد و به ما نشان می دهد که آشوری ها و بابلی ها در بین النهرین از مدت ها قبل از ادویه در غذاهای خود استفاده می کردند. ادویه تقریبا در همه تمدن های اصلی رد پایی از خود به جا گذاشته است : مصر ، چین ، هند، ایران ،آفریقا و …

در دوران باستان ، آنها بسیار خواهان داشتند و بنابراین نشانه ثروت بودند ، در آن زمان بود که ماجراجویی بزرگ تجارت ادویه شروع شد و جاده ابریشم به عاریت گرفته شده و جولانگاه کاروانهای بادیه نشینی شد که راه هند و چین را در پیش گرفتند . از آنجا که ادویه ها گران تر از طلا و جواهر بودند به عنوان سکه رایج عمل می کردند .

تغذیه، سلامت و پیشگیری با ادویه 

اگرچه امروزه ادویه جات در آشپزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است لکن از دیرباز تقریباً در همه فارماکوپه ها یافت می شده است و طب سنتی چینی و درمان آیورودایی دو نمونه بسیار شاخص این مدعاست.

آنها عطر و طعم و رنگ آشپزی هستند ،البته، اما فقط این نیست . ادویه همچنین دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. خواص ادویه جات با توجه به ترکیب آنها متفاوت است ، اما اغلب آنتی اکسیدان ، ضد التهاب ، ضد عفونی کننده، مقوی گوارشی ، پاک کننده و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مهم ترین خاصیت آنها یاد می شود.

ما مزایای ادویه جات را در هر برگه محصول و همچنین در بسیاری از مقالات وبلاگ پوشش می دهیم و راهنمای شما در جنگل ادویه هستیم.

Comments

Popular posts from this blog

فلفل سیاه یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان است.